Τρίτη 6 Απριλίου 2010

ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ

Όπως είχαμε προβλέψει οι βάσεις στα τμήματα Τεχνολογικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ΑΕΙ (Μηχανικών και μη), εξακολουθούν την πτωτική τους πορεία. Σχολές με παράδοση, εργαστήρια και υποδομές χάνουν τη μάχη της αγοράς από τα παιδαγωγικά τμήματα και τις σχολές αστυνομίας. Η επιλογές των υποψηφίων είναι σαφείς: επαγγελματική αποκατάσταση. Τα μοναδικά τμήματα ΤΠΕ, που διατηρούν υψηλές βάσεις είναι αυτά των Ηλεκτρολόγων. Γιατί; Γιατί είναι τα μοναδικά που προσφέρουν επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους τους. Επαγγελματικά δικαιώματα βέβαια στο «παραδοσιακό» επάγγελμα του Ηλεκτρολόγου και όχι στο σκέλος που αφορά στις ΤΠΕ.
Είναι λογικό, ο πληθωρισμός τμημάτων ΤΠΕ σε συνδυασμό με την ανυπαρξία οποιασδήποτε επαγγελματικής κατοχύρωσης να οδηγήσει στην απαξίωση των σπουδών ΤΠΕ στη χώρα μας. Οι σπουδές σε ΤΠΕ έχουν καταντήσει να παρέχουν πτυχία χωρίς συγκεκριμένη αξία…δηλαδή σπουδάζουμε για τη γνώση, χωρίς να περιμένουμε κάποιο συγκεκριμένο επαγγελματικό όφελος. Αυτό είναι μοναδικό στην Ελληνική πραγματικότητα. Οι ΤΠΕ έχουν καταστεί το el dorado των ασχέτων…όπως κάποτε όλοι σχετικοί και μη δήλωναν ειδικό στις δημόσιες σχέσεις ή το μάρκετινγκ, τώρα όλοι έχουν γίνει ειδικοί σε θέματα ΤΠΕ. Δυστυχώς όμως για όλους οι ΤΠΕ είναι πρακτική και κατασκευή και όχι μόνο θεωρία, η ενασχόληση ατόμων χωρίς επαγγελματική επάρκεια στον κλάδο δυσφημεί όλους μας, απαξιώνει τις ΤΠΕ και δημιουργεί «προβληματικά» έργα.

Πρωταγωνιστής στην απαξίωση των ΤΠΕ είναι το ίδιο το κράτος. Στο Δημόσιο οι θέσεις ΠΕ Πληροφορικής δεν «πληρώνονται» αποκλειστικά από πτυχιούχους ΤΠΕ αλλά από «σχετικούς», το ίδιο και οι θέσεις ευθύνης. Φορείς αναλαμβάνουν έργα εκατομμυρίων Ευρώ, χωρίς ούτε ένα πτυχιούχου ΤΠΕ για να «τρέξει» και να συντηρήσει το έργο. Η εκπαίδευση σε δεξιότητες ΤΠΕ, δεν απαιτεί σχετικό βασικό πτυχίο των εκπαιδευτών, όταν κάτι τέτοιο απαιτείται για κάθε ξένη γλώσσα ή άλλη δεξιότητα. Όταν για να ανοίξεις …κομμωτήριο απαιτείται σχετικό πτυχίο επαγγελματικής σχολής και κάποια χρόνια βεβαιωμένης εμπειρίας, για να αναλάβεις ένα έργο ή μελέτη ή να διδάξεις ΤΠΕ, δεν απαιτείται τίποτα…
Στην απαξίωση των ΤΠΕ, ευθύνη έχουμε όλοι μας। Ήλθε η στιγμή να παρέμβουμε ενωμένοι όλοι οι φορείς του κλάδου, στην χωρίς λογική ίδρυση τμημάτων ΤΠΕ σε κάθε χωριό…στην υιοθέτηση κανόνων για τα έργα και τις μελέτες, στη δημιουργία θέσεων επιστημόνων ΤΠΕ σε όλους τους φορείς. Το TEE, το e-TEE όλοι οι συλλογικοί φορείς ΕΜηΠΕΕ, ΕΠΕ, ΕΠΥ, ΣΤΕΜΠ πρέπει να συνεργαστούν για κοινές παρεμβάσεις για να σταματήσει ο κατήφορος που πληρώνουν οι συνάδελφοι αλλά και το κοινωνικό σύνολο. 18 / 2009

- Δελτίο 18 / 2009 -

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου